עדכון הפנדה – האם הוא באמת היה מכוון כלפי אתרי הפצות המאמרים?

פורסם: יוני 22, 2011 ב-Google, SEO, עדכון הפנדה
תגים: ,

כשעדכון הפנדה יצא היתה שמועה שהשם הראשוני שלו הוא פרמר ושמטרתו העיקרית היא שהוא יילחם בכל אתרי הפצות המאמרים למיניהם, האמנם?

אכן מהר מאוד ראינו אתרי מאמרים רבים שנפגעו מהעדכון החדש והמאיים של גוגל שהוא הפנדה… אבל… מה קרה עם אתרי מאמרים שלא נפגעו? גוגל נותן להם יותר סמכות? או שגוגל פשוט אוהב אותם יותר? הרי בכולם היתה מידה כמעט שווה של מאמרים משוכפלים והרי גוגל הוציא את העדכון הזה במטרה להילחם בכל התוכן המשוכפל. קצת מבלבל.

לפי מחקר שערכה ג'ניפר מהאתר PotPieGirl היא הבחינה במשהו המוזר הזה, היא הבינה מה גרם לאתר אחד להיעלם ולאתר השני להמשיך להצליח…

אז ככה, היא לקחה חמישה אתרי הפצות מאמרים הכי מצליחים שהם:

  • Ezinearticles.com
  • HubPages.com
  • Squidoo.com
  • eHow.com
  • ArticleBase.com

מישהו מכם זוכר ש Squidoo בסוף שנת 2009 הצהירו על שינויי בתכנים שיהיו מורשים להעלות לאתר?

אז נכון! כנראה ש Squidoo חזו קצת מוקדם את השינויי העתיד לבוא,הם יצאו בהצהרה שתכנים מסויימים לא יהיו ניתנים מעתה והלאה לעלות ע"י משתמשים לאתר. התכנים הם:

  • Penis Enlargement
  • Get Your EX Back
  • Acai Berry
  • Reverse Cell Phone Lookup
  • Credit Card Debt Relief
  • Male Enhancement Pill
  • Tv For PC

מה שמוזר פה זה איך Squidoo ידעו על כך מבעוד מועד ומה שממחיש את הטענה הזו זה שעובדה ש Squidoo לא נפגע בכלל מעדכון הפנדה ולעומתו EzineArticles נפגע בצורה משמעותית. תכף נראה גם איך בדיוק.

השלב הבא יהיה שניקח את כל שבעת מונחי החיפוש שהזכרתי למעלה ונבדוק כמה דפים מאותם מונחי חיפוש מופיעים בכל אחד מאתרי הפצת המאמרים הנ"ל. נשמע לא מסובך בכלל נכון?

חשוב לציין שזה ניסוי שמתבסס על איסוף נתונים בלבד, אולי התוצאות שלו לא בהכרח נכונות אבללדעתי הן נכונות מאוד, תיראו ותשפטו בעצמכם, כי זה מעניין מאוד.

צעד ראשון בשלב הזה הוא שנבדוק קודם כל את כל הדפים שגוגל אינדקס לנו בכל אחד מהאתרים האלו ע"י הפקודה site:www.example.com וזה מה שיצא :

  • EzineArticles.com 21,300,000
  • HubPages 2,370,000
  • Squidoo 1,690,000
  • eHow 39,100,000
  • ArticleBase 20,600,000

עכשיו לאחר שרשמנו כמה עמודים בסך הכל גוגל אינדקס לנו מכל אתר אנחנו נבדוק כמה עמודים מכל אתר גוגל אינדקס לנו .בחודש האחרון בלבד

הפקודה היא בעצם אותה פקודה שניתן לגוגל כמו קודם site:www.example.com אך הפעם בצד המסך ישנן אפשרויות חיפוש ואנחנו נבחר כרגע את "החודש האחרון".

ואלו התוצאות של כמה עמודים גוגל אינדקס מכל אתר בחודש האחרון בלבד:

  • EzineArticles 1,380,000
  • HubPages 524,000
  • Squidoo 362,000
  • eHow 1,300,000
  • ArticleBase 931,000

בתקווה שאתם עדיין איתי, לאחר ששאלנו את גוגל כמה עמודים בסך הכל הוא אינדקס לאתרים הללו וכמה עמודים בסך הכל הוא אינדקס לאתרים הללו בחודש האחרון בלבד אנחנו נשמור את הנתונים שהצגתי ונמשיך לשלב הבא שהוא בדיקת כמה עמודים גוגל אינדקס בכל אתר על 7 מילות המפתח שהצגתי בתחילת הפוסט, וכמה הוא אינדקס בחודש האחרון.

דוגמא:

דוגמא לאיך שנציג לגוגל את השאילתה בכל אחד מהאתרים, על כל מילת מפתח, ז"א שבע פעמים:

ניקח רק לשם ההדגמה את האתר HubPages

site:hubpages.com "penis enlargement"

ע"י השאילתה הזו בעצם אני מבקש מגוגל שיראה לי את כל העמודים שהוא אינדקס מהאתר שאליו התייחסתי שבהם מופיעה מילת מפתח ספציפית. עכשיו אנחנו נעשה את אותה פעולה ושוב נסנן את התוצאות לפי החודש האחרון. בדיוק כמו שעשינו כשביקשנו שיראה לנו את כל העמודים המאונדקסים מאתר כלשהו ולאחר מכן את כל העמודים שאונדקסו אך ורק בחודש האחרון, הפעם הוספנו מילת מפתח שמופיעה באתר כך שנקבל את כל העמודים המאונדקסים עם מילת המפתח.  לא קשה בכלל נכון? 🙂

אלו התוצאות:

אנחנו רואים פה בעצם את כל התוצאות מכל הזמנים,את כל הדפים שגוגל אינדקס בכל אתר ע"י מילת המפתח שביקשנו,כמה בסך הכל כל הדפים של כל מילות המפתח המבוקשות וסך האחוזים שכלל מילות המפתח לוקחות מכל אתר…

שימו לב לזה ! 10.38% מEzineArticles הם דפים שכוללים את מילות המפתח שנמצאות ברשימה ! זה המון! מתוך סך הכל דפים של 21,300,000 10.38 זה המון דפים עם התוכן הזה !

פה אפשר כבר להתחיל להבין מה הבעיה, במיוחד אם אנחנו לוקחים את כל התוצאות בנפרד מכל אתר ומתחילים להשוות ביניהן אפשר לראות את ההבדל העצום בין EzineArticles לבין eHow לדוגמא שיש לו אך ורק 0.03% !

אפשר לשים לב שלעומת ההצהרה של Squidoo בשנת 2009, עדיין אנחנו יכולים למצוא כ 2% מתוך העמודים שלהם שגוגל אינדקס עם מילות המפתח הבעיתיות. האמת שהעמודים האלו שגוגל מאנדקס מתוך Squidoo הם כנראה עמודים נעולים שכביכול כבר נעלמו, אבל גוגל זה גוגל כמו שאתם יודעים… תחשבו רק איזה מדהים זה ש Squidoo חשבו על זה מראש כבר בשנת 2009 ומה היה יכול לקרות אילולא חשבו על זה.

עכשיו, בואו ניקח צעד קדימה ונבדוק כמה דפים מכל אתר שמופיעות בהם מילות המפתח שיצרו לנו את הבעיות האלו גוגל אינדקס בחודש האחרון בלבד.

כמו שאתם יכולים לראות, בחודש האחרון גוגל מצא בערך 39,000 דפים עם מילות המפתח האלו ב EzineArticles. אמנם זו ירידה מ-10% ל3% אבל עדיין אלו המון דפים מתוך אתר שגוגל רואה אותם בתור Spam/BadNighborhod.

מילה טובה אפשר לומר שוב (בפעם האלף) על העבודה הטובה ש- Squidoo עושים באתר שלהם עם הסינון וההקפדה על מגבלות הפרסום על האתר.

עכשיו שימו לב גם ל- eHow שבעצם הלך והשתפר ולא חווה שום ירידה כמו אתרים אחרים, זה בעצם מעיד על משהו? רמז: ל eHow יש את מספר הדפים הנמוך ביותר עם אותן מילות מפתח 0.03% בכללי ו0.01% בחודש האחרון ! מלמד אותנו משהו ?

ובכן בואו נסכם בקצרה את מה שהיה לנו כאן, היו שמועות שהאלגוריתם החדש Google Panda הגיע במיוחד כדי להלחם בחוות התוכן שיש ברשת, ברור לכולנו שכל שבעת מילות המפתח שהוזכרו הנ"ל הן מילות מפתח של אפיליאציות וספאמרים בעיקר, הגיוני להבין שגוגל ירצו להלחם בתופעה הזו בכלל ובתוכן משוכפל בפרט, אך האם גוגל פוגע בכל אתרי חוות התוכן (הפצת מאמרים)? את זה באמת שלא נדע בדיוק כיוון שלפי הדוגמא שהצגתי פה נפגעו רק האתרים שהציגו כמויות גדולות של התוכן הזה,שכולל בתוכו את שבעת מילות המפתח שעליהן אנחנו מדברים ואילו אתרים שההכילו תכנים עם מילים אלו בצורה מינימלית ביותר לא נפגעו כלל ואף המשיכו ושיפרו את הביצועים של האתר שלהם…

אני יוצא מנקודת הנחה שגוגל מחשיב את כל האתרים בעלי מילות המפתח האלו כאתרים ללא סמכות, אתרים של שכונה רעה ולכן רוצה להילחם בתופעת האפיליאציות המטורפת שהתפתחה לה ברשת, ע"י כובע שחור על כמעט כל מילת מפתח הייתם מקבלים תוצאות לא רלוונטיות ממש, אלא רשימה של אתרי אפיליאציה, לכן,גוגל בא ואומר ל EzineArticles, איך אני אתן לך סמכות גדולה יותר ואמשיך להציג אותך בתוצאות החיפוש הגבוהות כשאתה בעצמך נותן לאתרים עם סמכות נמוכה מאוד להופיע על האתר שלך? איך אתה מסכים להכיל את התוכן הזה באתר שלך? הרי זה תוכן שמשוייך לשכונה רעה. לכן אני לא אדרג אותך יותר ואוריד לך את הסמכות.

אע"פ שאני שמתי לב ש EzineArticles עדיין מופיעים בחלק מהתוצאות הגבוהות לפי מילות מפתח שונות, כנראה שהעונש לא היה קולקטיבי כלפי כל האתר אלא כלפי אותם עמודים ספציפיים שהכילו את התוכן הלא רצוי, ובמקרה של EzineArticles אולי אלו עמודים היוו את מקור הטראפיק הגדול ביותר של EzineArticles ולכן הורגשה נפילה גדולה, אך בפועל לא כל האתר חטף את הפנדל הזה.

לסיום, עוד משהו מוזר, אם גוגל מחשיב אתרי Penis Enlargement כשכונה רעה ובלתי רצויים, איך זה שעדיין קיימות הודעות אדוורדס לאתרי Penis Enlargement ??

מקווה שפירשתי לכם את הפוסט בצורה ברורה.

מודעות פרסומת
תגובות
  1. תודה רבה, פוסט מעניין אם כי אני לא בטוח שהניסוי משקף משהו.

    ראשית כל על סמך מה אפשר להסיק שהביטויים שנבחרו בעייתיים? בגלל שסקווידו בחרו בהם ובמקרה יצא שאצלם היו האחוזים הכי נמוכים בסופו של דבר? אולי ניקח ביטוי פסול אחר שלא הוזכר פה והוא דווקא מופיע הרבה מאד בסקווידו בייחס לאחרים.
    אני למשל לא חושב שיש בעיה בביטוי Tv For PC. אז מה עם הרבה אפילייטס משווקים אותו באמצעות שיטות קידום לא אתיות? עדיין זה ביטוי שסביר שאנשים ייחפשו ואין בו שום דבר פסול.

    למרות שאני נוטה להסכים שלנושא התוכן יש משקל בעדכון הזה (והיה גם לפני כן), כדי להסיק את זה חד משמעית – יש צורך לבדוק את כל הצירופים הבעייתיים ולא רק 7. לכן השאלה היא מהם כל הצירופים הבעייתיים?

    אגב – איך קוראים לפלאגין של התגובות כאן? מאד נוח…

    • seocoloto הגיב:

      שמע יכול להיות שזה לא במאה אחוז נכון, אבל שים לב לתוצאות של הניסוי הזה, הן מראות לך שינוי משמעותי ביחס למילים האלו, אני נוטה יותר לכיוון של כן לקחת את הניסוי הזה בחשבון כיוון שיש לי כמה אתרי Penis Enlargement ושמתי לב לנפילה חזקה מאוד אצלי ואצל המתחרים שלי מאז הפנדה. בכל אופן זהו רק ניסוי ולא בהכרח נכון במסקנה הכללית, אבל זו עוד פרספקטיבה שניתן לקחת בחשבון. בנוסף לכך ש EzineAricles עדיין נמצא במיקומים ראשונים על מילים שונות, חוץ מאלו שצויינו בפוסט כמובן.

      לגבי הפלאגין של התגובות, אין לי מושג, אני סתם פתחתי חשבון חינמי של וורדפרס כדי להעלות עליו לפעמים רשומות של SEO… זה הדיפולט.

  2. דני הגיב:

    נשמע נחמד, הבעיה אצלי זה שבניתי לינקים בצורה יפה לאתר שלי והוא בכל זאת נפל אחרי שהגיע למיקום נכבד בגוגל, כרגע נראה לי שהוא הענישה כלשהי כיוון שהוא נמצא במיקום 154… יכול להיות שהלינקים שבניתי הם הבעיה?

    • seocoloto הגיב:

      יש איזה משהו בנוגע לבנייה של לינקים במיוחד לאחר עדכון האלגוריתם, אני אמצא קצת זמן אולי במהלך סוף השבוע ואעלה לפה כמה מסקנות בנודע לכך. כרגע תעצור את הבנייה, זו העצה שלי כרגע.

  3. […] עדכון הפנדה – האם הוא באמת היה מכוון כלפי אתרי הפצות&… […]

  4. […] אחרונות האם גוגל מתחיל בסינו… על עדכון הפנדה – האם הוא בא…seocoloto על פרסום בפייסבוק – האם זו …Oded Frommer על פרסום […]

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s